Warsztat - o serwisowaniu samochodów

ynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno p

Warsztat - o serwisowaniu samochodów

Sprawdzenie stanu samochodu

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu. Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.


Zachowanie silnika w dobrym stanie

Awaria silnika samochodowego może być spowodowana wieloma czynnikami. Najczęściej, jednak, przyczyny awarii silnika są dosyć prozaiczne. Do ich wystąpienia przyczynia się bardzo wysoka temperatura otoczenia doprowadzająca do jego przegrzania oraz korzystanie z płynów silnikowych o złej jakości. Dlatego najlepszą metodą na zachowanie silnika w dobrym stanie jest kupowanie płynu silnikowego o dobrej jakości. Jeżeli jednak mamy problem z silnikiem samochodowym, to jego naprawa może zostać sprawnie przeprowadzona w każdym warsztacie. Jednak w niektórych przypadkach naprawa silnika okazuje się być nieskuteczna, a wówczas potrzebna jest jego wymiana na nowy silnik, pochodzący z Polski lub z zagranicy w zależności od tego, jakim typem samochodu jeździmy.


Co to jest pompa sekcyjna?

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna